• Ma - Vrij: 08:30 - 17:30
  • Marsweg 55a - 8013 PE ZWOLLE
  • 038-4607499

BMW F80 F82 F83 F87 M3 M4 M2 3.0 S55

Nieuw tijdperk!

Met de komst van de nieuwe generatie M3 / M4 is BMW M een nieuw tijdperk ingeslagen. Helaas is er afscheid genomen van de geweldige atmosferische motoren waar al veel geschiedenis mee is geschreven. Desalniettemin betekent het met een turbo natuurlijk wel meer koppel en tuning mogelijkheden dan zijn voorgangers!

De problemen van de S55 motor

Wij kunnen gerust zeggen dat de S55 motor vrij betrouwbaar is maar toch nog een enkel groot probleem kent. Dat is namelijk die van het krukastandwiel. De krukastandwiel waar de distributieketting mee wordt aangedreven kan los komen door het hoge motorkoppel. De tandwiel wordt door de klemkracht van de krukas op zijn plek gehouden waarmee de distributie timing wordt gewaarborgd. Bij met name getunede auto’s met een hoog koppel kan het tandwiel door slippen waarbij de timing van de distributie wordt verstoord. In het ergste geval kunnen de kleppen de zuigers raken waardoor er motorschade ontstaat.

 

Advies en oplossing krukastandwiel/ crank hub

Uw M3,M4 of M2 laten tunen? Dan is ons advies om preventief het krukastandwiel te vervangen door een exemplaar die een oplossing biedt waarbij het tandwiel wordt geborgd in de krukas en verdraaiing van het tandwiel onmogelijk maakt. Zo kunt u met een gerust gevoel het gas in trappen zonder dat dit in motorschade resulteert. Vraag ons naar de mogelijkheden!

Overige veel voorkomende problemen

Bij km-standen boven de 100 dkm kunnen er vaak externe olielekkages optreden via het kleppendeksel, carterpan, oliefilterhuis en andere diverse olie afdichtingen. Bij elke beurt wordt u auto gecontroleerd op deze punten zodat er op tijd een reparatie uitgevoerd kan worden.

GRATIS OFFERTE

    Beschrijf uw aanvraag: